Bankowość elektroniczna
podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr

Odnotowaliśmy kolejny przypadek ataku phisherów wymierzony bezpośrednio w polskich internautów - klientów bankowości elektronicznej. Tym razem phisherzy posługują się nazwą i wizerunkiem Banku Zachodniego WBK S.A., zachęcając w rozsyłanych przez siebie mailach do aktywacji konta w tym banku.

Przeczytaj więcej na ten temat

I kolejne przecieki, tym razem za stroną media2.pl:
Według naszych informacji 16 maja abonenci zyskają dostęp do pakietu kanałów filmowych SPI- tj. FilmBox, NonStop Kino oraz NonStop Kino HD.

Niestety dwa ostanie kanały będą dodatkowo płatne i stworzą pakiet (długo oczekiwany) premium. Nonstop HD będzie dodany gratis do kanału NonStop Kino.

Dużo ciekawszą usługą wprowadzoną w tym miesiącu jest portal abonenta w technologii MHP. Zastosowane będzie rozwiązanie ADB (dostawcy dekoderów N) Tele.Dom- choć nazwa handlowa może być inna.

Portal zapewni dostęp do informacji (np. serwisy informacyjne Onet.pl) oraz w przyszłości także komunikację ze światem- przez komunikatory oraz przeglądarkę stron www. Docelowo w usłudze będzie można również np. kupić wycieczki, uzyskać dostęp do bankowości elektronicznej, czy też handlować na aukcjach internetowych.


Tylko czy WBK ma przelewy online 24/dobę?


Przelew elektroniczny z konta w Banku Zachodnim WBK - PRZELEW24.
Jeśli korzystasz z bankowości elektronicznej BZWBK i posiadasz możliwość dokonywania dowolnych przelewów (z użyciem Tokena lub SmsKodu) możesz zapłacić przelewem natychmiastowym PRZELEW24 na nasze konto.
Dostępność: Poniedziałek-Piątek: 00:00-24:00, Sobota: 00:00-24:00, Niedziela: 16:00-24:00, Święta: tak


Jak płacisz kartą kredytową to i w niedzielę ci dojdzie. Również polecam, nie zamieniłbym na inny bank.

Większość polskich internautów nie jest przekonana, że systemy bankowości elektronicznej są wystarczająco bezpieczne. Obawiają się oni przede wszystkim włamań na konta. Tylko jeden na dziesięciu internautów nie ma żadnych zahamowań przed korzystaniem z internetowych rachunków bankowych. Pozostali są skłonni płacić za dodatkowe zabezpieczenia ok. 7 zł miesięcznie.

Przeczytaj więcej na ten temat

Problemy bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej jest wciąż kwestią nie jasną dla wielu klientów co wpływa na ich niechęć do tej formy bankowości. Banki starają się proces zapewnienia bezpieczeństwa uwiarygodnić w oczach użytkownika, dlatego stosują przeważnie wiele poziomów zabezpieczeń, m.in.:
- identyfikacja i weryfikacja użytkownika zapobiegające nieautoryzowanemu dostępowi,
- nadawanie praw określonym użytkownikom,
- szyfrowanie danych
- kontrolowanie i alarmowanie.

Usługi bankowe banki świadczą za pomocą dwóch kanałów dystrybucji:
- kanał tradycyjny (oddziały, placówki);
- bankowośc elektroniczna.
Bankowośc elektroniczna jest to zdalny dostęp do usług bankowych, a powstała ona w II połowie XX w. w USA.
Do podstawowych cech bankowosci elektronicznej zalicza się:
- brak potrzeby odwiedzania placówek banku;
- brak uczestnictwa pracowników banku w realizacji zleceń klientów;
- automatyczny charakter zleceń;
- mozliwośc korzystania z usług przez całą dobę.
Wyróżniamy 4 roczaje bankowości elektronicznej:
1) bankowośc terminalna - są to bankomaty (Pierwszy bankomat powstał w 1964 w USA. W Europie pierwszy bankomat pojawił się w Wielkiej Brytanii w latach 60., natomiast w Polsce w 1990r, a założycielem był bank PKO SA);
2) bankowośc telefoniczna (Rozwinęła się ona w latach 70. XX w.);
3) bankowośc modemowa (home banking i office banking - są to specjalne połączenia za pomoca linii telefonicznej i modemu z komputerem w placówce bankowej);
4) bankowośc internetowa (Internet został wykorzystany po raz pierwszy w 1995 w USA, w Europie - w Wielkiej Brytanii w 1998, a w Polsce w 1998, którego założycielem był Powszechny Bank Gospodarczy(obecnie już nieistniejący));
5) bankowośc telewizyjna.
W Polsce funkcjonują 3 banki wirtualne:
- mBank
- Inteligo
- Volkswagen Bank Direct.

Internet wkracza niemal w każdą sferę naszego życia. Staje się także najpopularniejszym medium, za pośrednictwem którego banki docierają do klientów, oferując pełną paletę produktów bankowych, w tym ten podstawowy - konto osobiste.
Dla większości z nas równie cenny jak pieniądze staje się obecnie czas. Konto osobiste, jako produkt bankowy, z którego korzystamy praktycznie najczęściej, powinno zatem charakteryzować się jak największą dostępnością. Bank internetowy, w przeciwieństwie do tradycyjnego, zapewnia nieograniczony czasem i odległością dostęp do rachunku. Dociera on nawet do najmniejszych miejscowości, a więc tam, gdzie tradycyjny bank nigdy by nie dotarł za względu na zbyt wysokie koszty założenia i funkcjonowania oddziałów. Dodatkowo z usług banku internetowego można korzystać na całym świecie, dla jego działalności nie stanowią bowiem bariery granice państwowe. Internet sprawia, iż wgląd w stan rachunku i przeprowadzanie na nim operacji możliwe jest o każdej porze dnia i nocy. Wpływa to zdecydowanie na zwiększenie satysfakcji wśród klientów takich banków. Internet eliminuje żmudne wyczekiwanie w kolejkach do okienka bankowego w tradycyjnym oddziale bankowym. Wykorzystanie Internetu sprawia również, iż komunikacja na linii klient-bank staje się znacznie wygodniejsza. Aby nawiązać kontakt z osobą kompetentną z banku klient nie musi wychodzić z domu. Wystarczy, iż skorzysta z technik wspomagających komunikację znajdujących się na stronie internetowej. Służy temu na przykład lista dyskusyjna, lista najczęściej zadawanych pytań oraz poczta elektroniczna.

W polskich warunkach problematyka kart płatniczych jest regulowana przede wszystkim przez następujące akty:
· Ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. z 2002 r. Dz. U . Nr 72 poz. 665 ze zm.),
· Ustawę z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U . z 2002 r. Nr 169, poz. 1385),
Pierwsza z regulacji – Prawo bankowe, stanowiąca kluczowy akt prawny odnoszący się do świadczenia usług finansowych, zawiera wyżej przytoczoną definicję karty płatniczej. Dopiero wejście w życie dnia 12 października 2003 roku ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych, znacznie szerzej obejmującej tę problematykę, uregulowało kwestie związane z kartami płatniczymi. Do tego momentu karty były jedynie dodatkiem do ROR-ów, a ustalenia związane z nimi były zawarte w regulaminach bankowych i umowach rachunku bankowego. Również brak wytycznych dotyczących treści zapisów odnoszących się do nich powodował dużą różnorodność i uniemożliwił pojawienie się jakichkolwiek standardów w tej dziedzinie.
Niewątpliwie dzięki ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych znacznie poprawiła się sytuacja klientów. Zobowiązała ona banki do zawierania odrębnej umowy o kartę płatniczą, określiła jej niezbędne elementy i uregulowała kwestię odstąpienia od umowy. Określiła także sposób załatwiania reklamacji, podstawowe prawa i obowiązki stron oraz zakres odpowiedzialności za nieuprawnione użycie karty płatniczej.

[quote] Mimo to i tak więcej sklepów zaakceptuje e-kartę mBanku niż Intelligo (gdzieś o tym czytałem jakiś czas temu). Ale sorki za lekkie zamieszanie. [/quote]

To to już jakaś bzdura chyba. Pierwsze słyszę o czymś takim. Niepotrzebnie faworyzujesz Mbank w tej kwestii. Jest to bezpodstawne. [/quote]

Nie faworyzuję mBanku ..zresztą wcale nie posiadam nawet e-karty.. Napisałem, że taką opinię przeczytałem w necie, oto cytat:

VISA ELECTRON INTELIGO
O ile mi wiadomo jest to jedyna VISA ELECTRON która "działa" w internecie. Prawdopodobnie zawdzięcza to temu iż właścicielem Inteligo jest duży bank niemiecki który ma znacznie bardziej rozbudowany system bankowości elektronicznej co pozwala na autoryzację karty (chociaż nie zawsze). Z moich praktycznych doświadczeń wynika że karta jest akceptowana bez problemu w dużych sklepach internetowych typu amazon, często działa w popularnych sklepach internetowych i rzadko działa w małych sklepach firm o zasięgu krajowym (kraju docelowego). Niemniej warto tą kartę posiadać gdyż zapewnia ona ZNACZNIE większe bezpieczeństwo podczas transakcji internetowych w porównaniu z 'normalną' kartą VISA.

ale skoro nie napotykacie problemów z jej używaniem, to chyba nie ma o co kopii kruszyć... Jak pisałem nie jest to moja opinia, tylko osoby, która jej używała.

Ee a po co to :hmm: Na WM aby logować się do usługi bankowości elektronicznej wystarczy sam pda i jakaś przeglądarka np. Irise Browser lub Opera Mobile. Chociaż niektóre banki niestety wymagają właśnie takich programów i potem może byś problem. Sam mam dostępem do Banku Ślaskiego Online z moje Tośki. Poczytaj se Klik Przez ten vip coś tam mogą być problemy z dostaniem się do konta w Raiffeisen, dlatego jeśli cenisz sobie wygodę to lepiej omijaj ten bank.
Ten post był edytowany przez mett7 dnia: 21 Czerwiec 2009 - 17:47


Przesadzacie z tymi hasłami. Ja mam proste hasło trzyliterowe i jest to pisane wspak słowo powitania rzymskiego, a jednocześnie imię żeńskie. Żeby mi się nie kręciło to do tego zawsze włączam caps-lock. Jakoś nikt na to nie wpadł, a używam tego samego hasła od lat również w bankowości elektronicznej.

Genialne. Też sobie ustawiłem takie hasło.

Zmieniłem. Też na trzyliterowe, moje to spójnik, czytane wspak też imię żeńskie.

Witam serdecznie,
Oto tematy jakie przedstawiłem Dziekanowi.

1. Życiński Tomasz "Możliwość wykorzystania e-commerce w przedsiębiorstwie".

2. Mączyński Piotr "Negocjacje handlowe w Internecie"

3. Walkiewicz Łukasz "Zastosowanie Internetu jako medium reklamowego na przykładzie firmy"

4. Stępień Kamil "Elektroniczny biznes - nowe wyzwania w zarządzaniu firmą na przykładzie firmy sadowniczej"

5. Duczkowska Aneta "Funkcje reklamy i jej zastosowanie w kampanii wyborczej"

6. Łukasz Wtorkowski "E-biznes - nowe wyzwania w zarządzaniu firmą"

7. Krupiński Konrad "Zarządzanie relacjami klientami - CRM"

8. Jędrych Krzysztof "Usługi bankowości elektronicznej na przykładzie BZWBK"

9. Żółtek Mariusz "Wykorzystanie telefonii komórkowej w małej firmie"

10. Biskup Michał "Prawo Moore’a a rozwój technologii informatycznych"

11. Rafał Kaczmarczyk „Zastosowanie e-learningu w biznesie”

12. Lech Andrzej „Blended learning – rozwiązanie dla edukacji niestacjonarnej”

13. Pióro Jacek „Bezprzewodowe technologie połączeniowe w sieciach komputerowych”

14. Mączyński Piotr „Jakościowe aspekty techniki kompresji plików, obrazów i dźwięku”

15. Domagała Michał „Systemy elektronicznej wymiany danych (EDI) dla CAD/CAM/CAE”



© podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr design by e-nordstrom