szynobus Poznań Wągrowiec
podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr

On Fri, 8 Mar 2002 11:05:10 +0100, "Patryk Skopiec"


<pskop@poczta.onet.plwrote:
Wg PKP: Na linii Poznań-Skoki dziennie we wszystkich pociągach mamy ok
1900pasażerów na dobę (we wszystkich pociągach), natomiast na linii
Skoki-Wągrowiec to już tylko ok 1100-1200 pasażerów, Wągrowiec-Kcynia
200-300 pasażerów... (to i tak dobrze jak na te godziny, nieprawda?)


Rozumiem, ze to sa liczby w obydwu kierunkach?
Pytanie - jakie sa potoki w trakcji autobusowej, tzn.ilu pasazerow
moznaby przejac.


3:Wprowadzenie nowych pociągów.
Istnieje możliwość wprowadzenia nowych składów, mogą to być szynobusy w
"cienkich" godzinach, w godzinach szczytu, jak wyraził się mój rozmówca:
"jedzie tam zbyt dużo ludzi jak na możliwości szynobusu" :))))) !!!


No, chyba, zeby wsyznobus kursowal w godz. szczytu co 30 minut, to i
chetnych do podrozy byloby wiecej (pewnie autobusy drogowe jezdza co
15 minut).


Apropos Szynobusów. Jak się dowiedziałem Województwo Wielkopolskie jako
pierwsze w kraju ma zakupić wykańczany właśnie szynobus, którego pierwsze
kursy próbne mają się odbyć właśnie na linii 390 na przełomie marca i
kwietnia.


Czy ktos naprawde wierzy, ze da sie to cudo uruchomic w czasie
krotszym niz za jakies 2 rozklady? (rok 2004)

BTW - czy ktos wie co z PESA?

Witam

Głos Wielkopolski: Kłopotliwy autobus szynowy
 2005-01-26 07:24

Wielkopolanie, którzy trafią na autobus szynowy oznaczony symbolem
SA-105-001, będą mieli w podróży "wstydliwy" problem. W tym
pojeździe... nie ma toalety - donosi "Głos Wielkopolski". dalej

"To jeden z dwóch małych szynobusów zakupionych przez samorząd
wojewódzki na samym początku. Ten prototyp z poznańskiego ZNTK,
niestety, nie ma toalety. Dlatego jeszcze niedawno PKP łączyły dwa
pojazdy w jeden skład" - tłumaczy jeden z pracowników Urzędu
Marszałkowskiego. "Wybraliśmy mniejsze zło. W nowym rozkładzie jazdy
rozdzieliliśmy dwa małe szynobusy, ale dzięki temu kursów jest o wiele
więcej".

Ten feralny (bez wychodka) kursuje między innymi na trasie Leszno -
Jarocin - Września - Gniezno. "Podróż trwa wtedy prawie cztery godziny.
Niektórzy podróżni się dziwią, że nie ma toalety, niektórzy nerwowo
przebierają nogami klnąc w żywy kamień" - mówi gazecie maszynista
Andrzej Szymkarek.

W Wielkopolsce kursuje obecnie siedem szynobusów. Największą
popularnością cieszą się szynobusy na trasie z Poznania do Wągrowca i
Wolsztyna. Samorząd wojewódzki do końca roku 2006 chce mieć 21 takich
pojazdów. W tym po raz pierwszy duże, 300-osobowe. Obowiązkowo z
toaletami - informuje "Głos Wielkopolski". (PAP)

**************

Ale ubaw... rotfl


Użytkownik "Rafał R" <roniWALICS@usunto.poczta.gdynia.plnapisał w
wiadomości

| na jkie trasy po pójdzie? pod drut? i czy planowane są jakieś z napędem
| elektrycznym?

3-czlonowe SA maja obslugiwac szczytowe kursy z Poznania do Wagrowca oraz
pozaszczytowe do Pily i Chodziezy. ZTCW narazie beda kupowane tylko
spalinowe.


No tak, 3-członowy szynobus elektryczny już w zasadzie istnieje i to
dość masowo :P.

Przemek

On 14 Jul 2006 23:38:13 +0200, Mariusz wrote:


| Nie wiem czy byłby potok do Bydgoszczy, natomiast Wągrowiec-Kcynia były
| całkiem nieźle obłożone.

A przez Gniezno potok jest ???


Jest, ale w sporej części z Inowroclawia :


Byś się zdziwił jaki by był potok.
Po pierwsze bliżej i taniej.


No, 22 km bliżej i złoty czterdzieści taniej, cóż za luxus.


Po drugie może i szybciej ??


Jjasne. 3:50 przez Wągrowiec-Kcynię, 2:40 przez Gniezno-Inowrocław.
Nawet jak wygolimy postoje na tym pierwszym i puścimy szynobus
z podniesioną szlakową to i tak bez remontów nie da rady nawet wyrównać.

Nie mam nic przeciwko puszczeniu tamtędy pociągów jadących od Poznania
do Bydgoszczy, ale liczyć trzeba raczej na ruch odcinkami niż na ludzi
którzy się masami rzucą podróżować Poznań-Bydgoszcz szynobusem przez
Wągrowiec.

Tarhimdugurth

Użytkownik "Przemysław Zieliński" <greenm@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał w
wiadomości


A wracając do linii Poznań Wschód - Wągrowiec - Bydgoszcz to samorządy
wielkopolski i kuj-pom. powinny się dogadać i poc. powinny jeździć na
całej
trasie


Bydgoszcz polozyla lache na szubinke przed zalewem szynobusow i pewnie sie z
tego cieszy, ze nie musi wracac do tematu. Ze Zninem poszlo juz mniej
elegancko, ale tez nikomu to nie przeszkadza. Tak czy owak na otwarcie po
stronie kuj-pom nie widze szans.

tg


Piotr Gogolewski wrote:
Pal licho jak są niewyraźne.


Być może kwestia przyzwyczajenia, ale IMHO Poznań ma _wyjątkowo
wyraźne_ zapowiedzi głosowe.


(ciach) ...  zdaje się że mają tam gadający automat
domagający się podwyżki)


Akurat tu się zgadzam. Może gość jeszcze pracuje na Odrze?


... a później hit sezonu (20 min. przed
odjazdem): "pociąg do XXX przez YYY *odjedzie* z toru Z przy peronie
A". Przyzwyczajony iż taki komunikat oznacza "biegiem, bo będziesz
tu
nocował" dałem w długą, a jak się później okazało z drugiej strony
hali dworcowej, gdzie stał rzeczony skład było jeszcze słychać na
końcu "o godz. 23:34".


No cóż, moźe to jednak kwestia przyzwyczajeń. Sądzę, że zapowiedż w
momencie podstawienia pociągu, nawet gdy odjedie za pół godziny to
dobry pomysł.

W ubiegłym tygodniu los rzucił mnie na dworzec w Poznaniu (a nawet
zmusił do skorzystania z pociągu). Moje dwa spostrzeżenia z godz. ok.
11.00:
1. Szynobus do Gołańczy zapełniony w 100 %. Sądziłem, że o tej porze
może być mniejsze zapotrzebowania;
2. Gaduła megafonowa nie ma w repertuarze słów "do Gołańczy" i każda
zapowiedź o odjeździe pociągu "do Wągrowca" była uzupełniana przez
"żywą" zapowiedź, iż "pociąg kursuje do Gołańczy"

Po lekturze SRJP i ostatnich poprawkach wyszlo mi, ze w Wielkopolsce jest
obecnie 7 obiegow na autobusy szynowe:

1) Pila-Krzyz-Pila (3 pary)
2) Poznan (5.20) - Wolsztyn - Leszno - Wolsztyn -  P'n - Wagrowiec - P'n -
Grodzisk (noc) - P'n (5.10)
3) Poznan (22.46) - Wagrowiec (noc) - P'n - Grodzisk - Golancz - P'n -
Wolsztyn - P'n (21.31)
4) Poznan (5.22) - Wagrowiec - P'n (11.27)
5) Leszno (5.15) - Ostrow - Leszno - Wolsztyn - Leszno (20.12)
6) Leszno (5.37) - Jarocin - Leszno (16.57)
7) Krotoszyn (3.55) - Jarocin - Leszno - Jarocin - Krotoszyn - Jarocin -
Krotoszyn (22.05)

Ile zatem obecnie jest szynobusow w ruchu? O ile dobrze pamietam, to
niedawno zaczal jezdzic SA108-002, zatem wychodzi na to, ze sa 4 (2xSA105 i
2xSA108 o ile SA108-001 zostal juz naprawiony). Czy moze byly jakies nowe
dostawy?
A jesli jezdza 4 (lub mniej) to moze ktorys z szanownych grupowiczow
orientuje sie na ktorych obiegach jezdzi sklad z lokiem. Jak na razie udalo
mi sie nieoficjalnie dowiedziec, ze szynobus nie jezdzi na obiegu 2),
przynajmniej na jego porannej czesci (Poznan-Wolsztyn-Poznan jezdzi lok,
Wolsztyn-Leszno rowniez, ale juz nie ten sam, tylko podsylany luzem z
Leszna - to tak a'propos ekonomiki transportu ;-)

Ten rozkład zmieni się od września. Szynobus z 5:13 z Poznania będzie wracał
z Wągrowca godzinę później, o 7:43. Natomiast 6:49 wróci na 6:47 i będzir to
bezpośredni z Kcyni (jak wcześniej).
Będzie też dodatkowy pociąg do Wągrowca o 10:37.

Rafał


| Czy jeżdżą one według tego rozkładu, który był jakiś czas temu podawany
na
| pmk:

| gdzie:
| P - Poznan
| W - Wagrowiec

| 5:13-6:42 P-W
| 6:49-8:18 W-P
| 9:17-10:24 P-Grodzisk Wlkp
| 10:47-11:50 Grodzisk-Poznan
| 12:00-13:33 P-W
| 13:48-15:27 W-P

jadą jak na razie wg takiego rozkładu.
[był na pewno jeszcze aktualny w zeszłą sobotę]

Pozdrawiam:
Maciej Lis
< Mattijah

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Cześć !
Mimo, że od ukazania się artykułu w "Głosie Wlkp" upłynęły dwa dni, jakoś
nikt tego nie wyhaczył (ja także nie - mea maxima culpa...). Niestety owego
artykułu ze środy 29 maja nie ma w archiwum, więc muszę kawałek przepisać.
A dla tych, którzy mają wersję paper'ową  ze środy, polecam wywiad z
władzami województwa na stronie 3.

<cytat
Stefan MIkołajczak : Chcemy kupić kolejnych osiem autobusów szynowych. I
teraz mamy problem czy możemy ten zakup zapisać jako własną inwestycję?
Tymczasem rząd mówi "nie", bo w 2000 roku nie przewidziano takiego paragrafu
w ustawie o rozwoju regionalnym kraju(...).

Dziennikarz : Padło hasło autobus szynowy. Kiedy wreszcie wyruszy on na
trasę z Poznania do Wągrowca i Obornik?

SM : Próby techniczne już się odbywają. Na pewno w czerwcu pasażerowie będą
mogli z nich korzystać(...).
</cytat

I tu moje uwagi : czy 213M pojedzie sobie z pasażerami bez wszytskich atestó
? I uwaga 2 : na jaką ch**** puszczamy dielslowski pojazd na linię
zelektryfikowaną, tzn 340 Pń- Piła - Kołobrzeg przez Oborniki właśnie ??? Ja
tu przeczuwam kolejny przykłd genialnej wiedzy kolejowej naszych
dziennikarzy.

Pozdrawiam
Rafał, Poznań

Ps. Jak tylko pojawi się w archiwum link do owego artykułu, zaraz zapodam.

Robert Tomasik pisze:


Zasygnalizuję Ci tutaj problem, który o ile się nie mylę powoduje, że
Wasza propozycja jest nierealna. Urząd Wojewódzki nie może sfinansować
remontu infrastruktury, która nie stanowi własności Skarbu Państwa lub
samorządu. A infrastruktura PKP, o której zapewne myślisz, stanowi
własność PLK. I choć właścicielem PLK jest zdaje się bezpośrednio Skarb
Państwa (nie chce mi się sprawdzać), to mimo wszystko ten numer nie
przejdzie.


Sfinansowanie remontu infrastruktury jest oczywiście możliwe jeżeli
chodzi o pieniądze z RPO - takie remonty będą przecież miały miejsce np.
na odcinkach Poznań - Wągrowiec i Poznań - Wolsztyn. Nie wiem jak na
Podlasiu, ale zazwyczaj zakup szynobusów i remont linii jest to jedno
działanie w RPO, więc nie powinno być problemów z przesunięciem środków.
Gorzej, gdyby były to odrębne działania, albo np. RPO w ogóle nie
przewidywał inwestycji w infrastrukturę kolejową.



© podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr design by e-nordstrom