VAG COM OBD2 2.1 pl
podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr


Może jakaś starsza wersja VAG'a by poszła. Póki co zastanawiam się nad zakupem tego, w sumie bardziej z ciekawości, bo VCDS to nie wiem czy warto kupować, na moje potrzeby starczy mi VAG-COM v3 i v4 i nie siedzę aż tak bardzo w elektromechanice żeby mi się zwrócił zakup takiego kabla.

http://allegro.pl/item687...iagnostyka.html


Cytat z w/w aukcji:


Uwaga !!! Zestaw obsługuje tylko i wyłącznie auta z szyną CAN

Kolega ma przeciez C5, ktory nie ma wyprowadzonej szyny CAN na zlacze OBD2. W Twoim przypadku wystarczy kupic kabelek za 49 PLN (niebieski KKL) i bedzie hulal z oryginalnym vag-com 311 lub 409.

Sam osobiście nie mam żadnych doświadczeń z podłączaniem volvinki do kompa ale z tego co tu wnikliwie wyczytałem wydaje mi się że w twoim przypadku wystarczy właśnie byle jaki kabel OBD2 np do aut z grupy VAG lub od viakena który jest przeznaczony specjalnie dla volvo i masz tam od razu tabelkę co możesz w aucie z danego roku zrobić, tylko najlepiej gdyby do kompa był podłączany za pomocą wejścia COM lub jak kto woli rs-232. jeśli nie posiadasz takowego w laptopie to możesz kupic taki moduł na express card i powinno być i oczywiście programik vol-fcr.
Ja proponuje takie coś:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=38&prodid=212
I np taki moduł rs-232(oczywiście są tańsze):

http://allegro.pl/item858749098_w46n22_express_1x_serial_pl2303_rs_232_gratis.html
Pozdrawiam

hej,

Czyli po modzie (wykonanym profesjonalnie) nie ma szans na błąd nr: 16985 na VAG'u

Kabelek kupiłem z obd2.pl
obd2

Dziwi mnie to że samochód ma spalanie w normie koło 11L w mieszanym ale przy jeździe dynamicznej (przyp. tłum. szybko) nie ma z nim żadnych kłopotów.

Jak na liście powyżej nie czyta mi wszystkich elementów jak skrzynia biegów, abs, sprzęgło, zawieszenie, przeciw zaśnięciu, itd jak na liście w pierwszym poście i stąd moje pytanie czy przez port COM dałby rade przeczytać ?

No i czy tym kabelkiem moge używać programów innych np. VAG-COM ?

aniolek, Cichy, wszystko było na forum wiele razy - szukajcie

tu macie dobry sklep http://obd2.pl/obd2/index.php?cPath=25 zdecydowanie polecam na COM (RS232), z USB bywają kłopoty z połączeniem, często właśnie z airbag.

Jak chcecie profi, tzn. do aut po 2004 roku to niestety, ale tylko to http://vag-com.pl/oferta1.html niestety cena powala


dzięki za informacje ale czy ten najproższy o symbolu VAG KKL wystarczy aby sobie sprawdzić błędy i ewentualnie wykasować dzięki za info i sory ze zawracam głowę ale z tego co wyczytałem na forum to ja nic nie pokapowałem poprostu w sprawach mechanicznych się znam ale na kompach to jestem ciemny
spox, jeśli masz w laptopie COM'a to najlepsze rozwiązanie.
http://obd2.pl/obd2/produ...&products_id=89
A soft ( czyt. VAG-COM) ściągniesz sobie z netu

Po usunięciu usterki błedy pozostają w pamięci. Jezeli są to błędy tzw. sporadyczne to ulegną one zmazaniu po około 45 startach silnika i osiągnięciu temperatury 80 st (płyn chłodzący).
Aby bezpieczcznie uzywać programu Vag-Com trzeba posiąść niezbędną wiedzę czytając różne grupy dyskusyjne polskie i zagraniczne a przede wszystkim mieć instrukcje serwisowe do konkretnego modelu auta i silnika.
Nawet skanowenie poszczególnych sterowników może je zablokować patrz post. "sterownik poduszek powietrznych".

Są rózne wersje programu Vag-Com i w zależności od wersji trzeba kupić odpowiedni interfejs-kabel ( USB RS234 ).

Poczytaj na początek forum : na stronie
http://obd2.pl/forum/

Trzeba się zarejestrowac ( nowicjuszom na początek nic nie zdradzą.)
Jest to forum przede wszystkim właścicieli warsztatów diagnostycznych gdzie chodzi o kasę)

Vog

W serwisach używają specjalistycznego oprogramowania wraz ze sprzętem.
Na zwykłych komputerach uzywa się między innymi programu VAG-COM oraz interfejsu z kablem i wtyczką OBD. Jest ich wiele rodzaji w zależności jaki mamy program VAG Com oraz wyjście z komputera.
Poczytaj na ten temat :

http://www.viaken.pl/

Program Vag warto używać; w zasadzie nie uszkodzimy sobie sterownika w aucie.

Vog

bqb Czy wtyczka jest typowa dla OBD? Wydaje mi się, że powinieneś szukać interfejsu z układem ELM 323 (COM) lub nowszego ELM 327 (USB). VAG Ci nie podejdzie, bo to inna grupa samochodów.
Gość tu sprzedaje coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...b_warszawa.html



© podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr design by e-nordstrom