YBR 125 150
podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr

" />wychodzily oryginalne ybr 150 najlepiej od takiej zalatwic, z ciekawosci mozna zapytac u dealera yamahy bo ybr 150 to tańsza odmiana na indie itp

Dodano o 23:01:42

http://cgi.ebay.co.uk/BIG-BORE-150cc-Ya ... 286.c0.m14

do yzf 125 r moze do ybr podpasuje

Witam!
Od dluzszego czasu fascynuje sie motorami, co glownie przyczynilo sie nad rozmyslaniami na temat 'Moj Wlasny Motor'. Moj wiek zalicza mnie tylko do motorow o pojemnosci do 125cc (ale moze to i dobrze).
Tak wiec kieruje sie do Was z prosbą o porade, ktory z powyzszych motorow nadalby sie na moj pierwszy i sluzylby mi mi pare lat. Ważnymi wspolczynnikami pomagającymi wybrac ( lub mieszającymi w glowie) motor są fakty, ze jestem z miasta i wazne jest zebym mogl sprawnie smigac miedzy dwusladami i dla przykladu wybrac sie 150 km poza nie.
Takze to nie jest juz prosba, to błaganie o pomoc i wyczerpujące odpowiedzi!

" />http://www.skierniewice.word.pl

W tym wątku umieszczamy
- relacje zdane/oblane - pamiętaj, że mają one służyć również innym zdającym, postaraj się więc umieścić tutaj przede wszystkim istotne informacje (zachęcamy również zwłaszcza osoby, które nie uzyskały pozytywnego wyniku, do dołączenia skanu lub zdjęcia arkusza przebiegu egzaminu, dzięki któremu jednoznacznie będzie widać popełnione błędy i konkretną przyczynę niezaliczenia/przerwania egzaminu)
- informacje dotyczące danego ośrodka (tylko nie takie, że ktoś gdzieś usłyszał albo kolega dowiedział się od kolegi - niech to będą w miarę sprawdzone informacje)
- wszelkie rady i porady z nim związane
- nie podajemy nazwisk egzaminatorów (ustawa o ochronie danych osobowych)
- wszelkie off topy będą przesuwane albo kasowane

Postaraj się, aby ten wątek mógł jak najlepiej służyć innym osobom.

Pojazdy egzaminacyjne:
Kategoria A1 - MZ, YAMAHA YBR 125
Kategoria A - MZ, YAMAHA YBR 125
Kategoria B - TOYOTA YARIS
Kategoria C - MAN TGL, IVECO ML150E25
Kategoria C + E - STAR MAN 10-185 +przyczepa Mado, IVECO ML150E25 + przyczepa KONAR
Kategoria D - MERCEDES
Kategoria T - ZETOR

" />Hmm wiem ze jest yamaha ybr 250 i 125 a ta tansza (150) jak sie nazywa?

Dodano o 23:03:35

yamaha yzf jest chłodzony cieczą a moje RS2 powietrzem

" />A wiec zakładając chęć kupna motocykla klasy 125 4-suwowego musimy się liczyć z tym że mocą powalać on nie będzie moc wacha się w granicach od (8-do 17kucy)nie licząc zrobionych do sportu
Dużo ludzi sądzi że rozpędzenie takiego typu motockla do 130km/h (realnego) w miej niż 2godz graniczy z cudem patrząc w wiekszości na starsze modele Honda CBR 125 Yamahe YBR Chinole itp
Wspomniana wcześniej Honda CBR 125 ma silnik o dość prostej budowie 2zaworowy na gaźniku jest on za to wytrzymały i ekonomiczny (silnik ten ma już 8lat jak nie wiecej). Nastepnie Honda zaczeła produkować silniki 2 cylindrowe do Hondy Varadero 125 silniki te pozwalają aby 125 4t nie były takimi rowerami, jednak mają swoje minusy
w ślady Hondy poszli Hujosong i Daelim wypuszczając z tego co wiem również dość udane V2.Obecnie najlepszym silnikiem 125 4t jest ten stosowany w yamahe R125 XT125 jak również w nowych modelach Rieju Rs2 itp jest to jeden z nie wielu silników o tej pojemności (pierwszym był chyba Daelim w modelu VS125) posiadający 4 zawory na 1 cylinder silnik ten jak deklaruje firma "Leo Vince" po założeniu wydechu z tej firmy może pochwalić się mocą 18kucy. Czy to prawda? nie wiem:P. Decydując się na zakup chinola (nie koreańczyków) prosze nie podniecać się jak producent napisze na kartce że jego produkt ma np 16kucy i rozpędza się do 130km/h.Ja posiadając Yamahe YBR mając na liczniku ledwo 90km/h<lans> jechałem na równo z kumplem który miał na liczniku grubo ponad 100km/h
Jedak patrząc na moc 12 kucy sądzimy że można porównać ze starą WSK jednak czterosuwy charakteryzują się wysokim momentem obrotowym (np seryjna R125 12.25 NSR125 odblokowana ma niecałe 18Nm wiec tu różnic tak dużych nie ma.

Jak podnieść moc w t4
-dość czestą metodą polecaną na tym forum jest założenie silnika z CR500 niestety nie wiem wiele na temat tej przeróbki
-najczestszą metodą jest poprostu wywalenie katalizatora lub kupno sportowego wydechu (co daje w zależności od norm spalania i jakości wydechu około 10 do 15% może ciut wiecej)
- kolejną dość czestą modyfikacją jest modyfikacja gaźnika zmiana dysz itp
-Poprawa dolotu Filtry renomowanych marek a nie druckiaki z allegro za 30zł
-odłączenie dopalania spalin niektórzy sądzą że dużo daje inni że nic nie zmienia najlepiej samemu sprawdzić(ja nie sprawdzałem)

Do bardziej zawansowanych metod należą:
-Power commander jesli motor jest na wtrysku
- zmiana wałka na sportowy (o zmienionych krzywkach)
- do niektórych modeli jest dostepny cylinder z tłokiem i wałkiem o pojemności 150 m.in CBR YBR itp
- zmiana zaworów i wiele innych
ODBLOKOWANIE
jeśli mamy motor sprowadzony z Niemiec Francji czy Szwajcarii wtedy jest on zablokowany by nie przekraczał 80 km/h to w wielu przypadkach blokady należy szukać na króćcu lub w samym gaźniku zdarzaja się również na wydechu czy w kolanku

Mam nadzieje że komuś przyda się coś takiego. Jeśli wstawiłem do złego działu prosze o przeniesienie,
Nie biore odpowiedzialności za wasze "Tjuningi" Z góry raczej odradzam wkładanie nie wiadomo jakiej kasy by podnieść moc o te kilka koni jednak tymi tańszymi metodami(wydech dysze) można:)
sorry za błędy ortograficzne napewno jest ich sporo ale pisane na szybko.
Pozdrawiam



© podbudowy drogowe, chudy beton, budowa dróg, stabilizacja gr design by e-nordstrom